Tjugohundraelva blir tjugohundratolv.

Jag sa att jag skulle göra en lista över 2011 och här, 03.58, har ni resultatet. Den ursprungliga listan är stulen från Hanapee.

Mina damer och herrar, här har ni det - mitt 2011:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag spelade en helt galet kul roll i en teaterpjäs (som hade premiär utan genrep!), sprang runt en bil vid rödljus, jobbade på ett inflytelserikt jobb och blev kallad 16-åring i tidningen, blev skjutsad på ett cykelstyre, hade en pyromanpicknick och spillde ut ett helt glas cola över mig! Och testade alla dippsåser på både Max och McDonalds. Tror inte jag har nämnt det, men jag gillar faktiskt inte dipp...

image description

Har du några nyårslöften?
Se förra inlägget. Kom på att jag vill måla mer också.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte vad jag kan komma på (?), men nästa år får jag i alla fall en liten kusin i Vietnam!!! <3

Vilka länder besökte du?
........
HAHA inga!?!? Kan det verkligen vara så? Tror inte det faktiskt, har varit en riktig svensk viking hela året. Oj oj vad jag kommer ta igen det snart!

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Många! Hela Sverigeresan i augusti, alla promenader och samtal med vänner, när vi åkte skidor i Upplands Växby och då jag första gången körde bil. Och verkligen 11/8-11 - mitt högra ben växte ut ca. 1,5-2 cm.




Vad var din största framgång 2011?
Jag gjorde saker jag egentligen inte vågade. Jag pratade om jobbiga saker och släppte folk nära på livet. Kom närmare Gud och gjorde saker som var läskiga, men som gav så mycket tillbaka. Jag kämpade för bra betyg och fick disciplin till att kämpa ännu hårdare.

Största misstaget?

Alla gånger jag sett förbi mig själv, fokuserat och lagt energi på fel saker och stängt in mig i mig själv.

Bästa köpet?
iPhone, skidor (!!!!), garderob, Doctor Martens <3 och smink sen jag började köpa från Make Up Store.


Vad spenderade du mest pengar på?

Skor, kläder, mitt hår (!) och för mycket tuggummi.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag och mormor såg Linnéablommor i Linnéträdgården. Jag har världens bästa vänner. Och som en stor fet bonus on top of everything else kidnappade några av dem mig med nylonstrumpbyxor på huvudet.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Veronica Maggio, speciellt "Snälla bli min igen", OneRepublic "Good life", Coldplay "Every teardrop is a waterfall", John Mayer "Gravity" (och alla andra), Phil Wickham "You´re beautiful", Josh Wilson "Saviour please", Jesus Culture "Your love never fails" och.............. (trumvirvel) "UPP OCH HOPPA LIGG INTE OCH DRA DIG!"

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har på många plan varit ett bra år och jag önskar att jag kunde säga gladare. Men trots höjer kan det finnas många dalar, tyvärr.

Vad önskar du att du gjort mer?
Öppnat mig, tagit för mig, förlåtit och ibland bara släppt allting och andats.

Favoritprogram på TV?

Svårt att säga eftersom jag knappt tittar på TV. Men Gilmore Girls, How I Met Your Mother och The Big Bang Theory.
Just det- överraskande nog var årets julkalender nästan i klass med Mysteriet på Greveholm, och det är inte dåligt!


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Kom hem från en överraskningsfest. Grät, blev väckt med fina presenter, skypade med systrami i Indien, åt lunch på en vegetarisk restaurang, shoppade, gick på bio och testade dipperna på McDonalds. I stora drag liksom.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Den har växlat en hel del! Från Uggs och långärmade tröjor, till mer rock och t-shirt, till jeans och Converse, till kängor och shorts och långa koftor, till klackar och klänning, till strumpbyxor och knästrumpor och Doctor Martens, till heels och skjorta och blus, till en salig röra av alltihop. Brukar bli så. Och läppstift och skinnjacka på det!
Håret har gått från mörkbrunt-med-inslag-av-rött till blonette till någon liknande nyans av mitt egna blonda.







Den bästa nya personen du träffade?
Träffade så många fina människor! På jobbet - Jënni, Petra, Orfeas, Mathilde och Shatil. På Sverigeresan fanns det så många fina att jag inte kan välja - Simen, Olivia, Lydia, Katarina, osv.


En snabb summering av 2011 skulle vara omöjlig att göra. Jag har gjort så myckte och träffat så många människor, men det har inte varit lätt heller. Jag har vuxit i mig själv och sett mina fel och brister.
Jag har gått från att vara den här tjejen:


... till att bli den här tjejen:


Ytan har ändrats, putsats och polerats men inuti bankar samma lilla flickas hjärta.
Nu är det dags att blicka framåt och börja röra sig - ett nytt år väntar. Och det kommer bli det bästa hittills!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej. Slank in på din blogg och läst lite inlägg.. Ville bara säga att det är skönt att läsa en vettig blogg med vettiga tankar. Det finns inget som är rätt eller fel.. och ångra saker är något jag inte tycker man ska göra, för ur allt ont kommer det något gott!

Så var stolt över den du är och att du är en klok tjej ;)

2012-01-04 @ 02:28:33
URL: http://fruktflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0