She could change the world with her hands on her back.

Imorgon går jag in på den sista terminen i gymnasiet.

Aldrig trodde jag att det här skulle hända mig! Att jag, JAG, skulle växa upp, ta studenten och bli vuxen. Det är sådant som andra gör.
Jag slutar skolan i år. I år börjar jag ta mina egna val, väljer vilken väg min framtid ska gå.

Jag är den flickan som för snart 13 år sedan (!) började 6-års lekis och inte anade att världen var så mycket större än skolgården jag lekte på. Samma flicka ska om bara några få månade stå i en vit klänning, balansera i för höga klackar och ha en vit mössa på huvudet.

Time flies. Sista tiden på gymnasiet. Den tanken är svår att tänka, den vill inte fastna. Att dagen skulle komma anade jag, men inte så snart.

Jag märkte knappt att höstterminen flög förbi. Och jag har hört att bara blinka, så har våren också sprungit sin väg. Snart står jag alltså där och undrar var tiden tog vägen, om jag missade den eller något.

Imorgon är början på en enda stor fet nedräkning som kommer att räcka fram till studenten. Det enda som finns kvar att göra nu är att försöka fatta vad som händer och springa med.

För det är nu det händer. Sista terminen på gymnasiet!

Ph. Weheartit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0