I´ve got a few things I´ve been waiting to do.

 

Sitter här vid en vanlig dator och skriver för en gångs skull och inte från min telefon. Det är en helt annan känsla! Låta skärmens sken lysa upp ansiktet, höra fingrarna knappra på tangenterna i en jämn takt och ha John Mayer strömmande ur högtalarna.

Det ger en trygghet på något sätt, eller i alla fall en känsla av att det är på riktigt. Att när jag avsätter tid för att slå på datorn och låter fingrarna flyga över tangentbordet så produceras något, något skapas. Tankar sätts svart på vitt i stället för att stanna just som tankar.

Det var inte alls det här jag tänkte skriva. Min tanke var att med öppna armar välkomna det nya året! Så mycket kommer att hända, börja, sluta och förändras. Och jag ser verkligen fram emot det. Mycket är nytt och skrämmande, men mycket är också nytt och spännande.

I år kommer jag att på riktigt få ta tag i mitt liv och själv bestämma vart min väg ska gå. Jag ska ta studenten. Jag ska gripande hoppa fallskärm! Det är så mycket som ligger framför och jag vill nästan bara suga åt mig alltihop med en gång.

Jag är har aldrig varit för nyårslöften, men varje år har jag skrivit ner mål, riktlinjer, för den väg jag vill att mitt liv ska ta det kommande året. Det hjälper väldigt mycket, och är inte så hårt och dömande som löften ofta kan vara. Ett löfte är till för att hållas, och har man brutit det har man också misslyckats. Men ett mål tillåter en att falla på vägen, för att sedan resa sig upp och fortsätta kämpa.



Det är mycket jag vill i år. 2012 ska vara mitt år, men även ett år som jag vill dela med ofantligt många andra.
År 2012 vill jag:

- Skriva.
Få ner mina tankar på papper och skapa, med en skaparglädje som aldrig förr.

- Våga drömma utanför mina egna gränser. Våga tillåta mig själv att hoppas, sätta ribban högt och leva fullt ut.

- Prioritera som jag inte gjort förut, ta hand om mig själv.

- Andas, stressa ner och låta andra ta över när det behövs. Inte ta på mig allt ansvar för allt, utan kunna släppa kontrollen.


Jag har många fler uppskrivna, men dessa tror jag på och vill verkligen ta tag i! Och för den som tror är ingenting omöjligt. 2012 - here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0