changes

God natt fina.
 
Ja, skriver ju inte här så ofta. Det känns inte helt rätt, känns som något kyligt jag borde sudda ut och lämna kvar. Men än så länge får Darling hänga kvar. En stund till.
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om? Börjar jag skriva om vad jag har gjort känns det smått och oviktigt, och det får snabbt försvinna. Skriver jag om tankar och känslor känner jag mig så himla kryptisk, jag kan ju aldrig säga vad jag riktigt känner eller tycker rakt ut. Det är svårt det där.
 
Känner mig så liten i det stora hela? Medan världen rör på sig och förändras stannar jag upp i rörelsen och sitter stilla. Förändras inte. Tyngs nedåt lite. Stannar helt enkelt kvar, bara ännu lite lägre.
Vet inte vart jag vill röra mig heller. Åt vilken riktining eller kategori. Vet inte. Som vanligt då. Vore inte det lättare om man slapp bestämma sig för allt?
 
Ibland önskar jag att jag bara kunde gå på en väg som någon bestämt åt mig. Saker ligger klara framför mig, jag behöver inte ifrågasätta, grubbla, vrida och vända över varje sten eller hinder på vägen. Men så lätt får det ju inte vara. Allt som jag någonsin gjort, tänkt eller känt ska helt plötsligt ställas på ända. Varför gör jag så? Varför är det så? Vill jag göra detta? Är det verkligen mitt val, helt upp till mig? Får jag välja min framtid själv? Är det bara min åsikt som spelar någon roll?
 
Jag har ingen riktig poäng med det här. Det kanske är skönt att ösa ur sig saker ibland. Fast i det offentliga rummet, på internet? Nja. Får se vad som händer i framtiden.
 
Ha det fint i alla fall. Var snälla och glada mot varandra! Puss.
 
 
Åh sidetrack. Köpte finaste almanackan tidigare som jag gått lös på. Bilden på Harry och Ron pryder det inre omslaget. Någonting fint måste ju vara där i denna termin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0