Mister, where are you taking me? Is it Far far away?

Skriver och suddar ut, om och om igen. Aldrig nöjd. Det är den kyliga luften jag ständigt andas.

Varför alla dessa ändlösa VAL? Med oändligt många utgångar så man aldrig vet var man hamnar? För sent ute, kommer inte på vad jag vill, ändrar mig, hittar inte, vill inte, inte bra, inte smart, fel, ingen framtid, för hård konkurrens, vad ska andra tänka, jag duger inte, har aldrig, kommer aldrig....

Tiden rinner för snabbt förbi mina fingertoppar som försöker greppa varje flämtande andetag. Förgäves.

För i slutändan handlar det ändå om val som leder till någonting större än mig själv.

Skriver och suddar ut, om och om igen. Aldrig nöjd. Det är den kyliga luften jag ständigt andas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0