Be strong girl.

Jag älskar beslutet jag tog en gång och började på Krav-Maga. Det är bokstavligen blod, svett och tårar som gäller, blåmärken som kvarstår och ömma leder efter varje träningspass. Men det ger också något i utbyte.

Det ger inte bara en himla kick att köra allt man har, utan man får något utav värde tillbaka. Psyket byggs upp, tryggheten infinner sig, musklerna byggs på och upplevelserna tar aldrig slut!

Med risk för att låta smått crazy - det är så stört himla kul att slåss! Slagen och sparkarna haglar ibland, men efter en eller två gånger sitter det i ryggmärgen. Min kropp VET hur den ska reagera och den gör det automatiskt. Övning (och många misstag) ger färdighet. Här tillåts jag att misslyckas och bygga på kunskaperna från grunden, vilket jag inte kan göra i en situation där det verkligen gäller. Då måste man bara veta och reagera.

Idag började vi med kniv-försvar och, än en gång med risk för att låta crazy, vilken himla kick!!

Sömnen står överst på listan nu för det tar på alla krafter man har att jobba och kämpa. Men det är så värt det. Be strong girl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0