Home sweet home sister.

Sitter och pluggar buddism och religioner i Kina och Japan. Så sjukt intressant?? Men ändå kan jag inte riktigt fokusera..

FÖR IGÅR KOM MIN SYSTER HEM! En månad i Indien har hon fått stå ut UTAN MIG. Stackars kvinna liksom, men nu är hon hemma och allt är bra igen.

Och hon är så söt sen hon kom hem?? Hon vet inte vad man har på sig, vad det är för väder, vad man har i väskan ("ska jag ta med våtservetterna och handspriten? Behöver man det i Sverige? Jag kommer inte ihåg!!"), vad hon har i skolan eller knappt tidsbegrepp!

Den kvinnan. Går och småler för mig själv när jag ser att hon glömt mobilen hemma eller över hennes förundran av känslan att faktiskt fortsätta vara fräsch när hon kommer ut ur duschen.

Shintoism, buddism och konfucianism. Just det. Så var det. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0