the sun.

Så undebart, jublande, glad, sprudlande, dansande, sjungande, hoppande och alldeles, alldeles salig jag blir över att det är vår!




Var passar det bättre att klämma in en stor, fet, överdimensionerad skinande SOL om inte här?

Har gjort massa sjukt härliga saker; igår morse klockan sju åkte jag och en vän till stan och delade ut mat och kläder till hemlösa. SÅ HIMLA BRA! Första gången i mitt liv jag gjort något sånt och hjälp vad bra det var!
Och senare på kvällen var det överraskningsfest för Josefine, en kidnappning som slutade hemma hos henne och massvis med folk. Lite awesome så där.

Idag kom Ida till Uppsala från Örebro, och vi var några som körde sightseeing med henne ute i vårvädret: solen värmde våra stela vinterkroppar, vinden blåste av våra kläder och fåglarna kvittrade i takt med livet. Sjukt mysigt och det avslutades med en lunch på China River.

Sedan har jag träffat min underbara mormor och sen lärde jag mig allt om blodomloppet, andingen, matspjälkningen, muskler, skelettet, utsöndring, anemi... Listan kan göras lång!

Annars har mitt humör levt sitt eget liv under helgen, upp för småsaker och ner för inget alls. Ska sluta med det, från och med nu. Himla onödigt att må dåligt över ingenting, don´t you think?

Nu ska jag läsa lite idrottsteori och alltså slippa lektionen imorgon bitti. Första sovmorgonen på terminen! Måste firas! Ha det bra fina du! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0