en januarikväll

Jag vill omprioritera lite i mitt liv. Bara allmänt kasta om allt så det blir upp och ned, huller om buller och kaos! Eller okej, inte kaos för jag kan vara lite mysigt ordningsfreak så let´s stick to förändring då.

Fota liv, inte hänga med håret över böckerna från jag kommer hem tills jag somnar, andas kall vinterluft innan våren kommer smygande, skratta tills luften tar slut, se solens första strålar utan att ha somnat från solnedgången, spontant smita iväg långt långt bort och komma tillbaka innan nära och kära börjat ana...

I mina tankar sitter jag på en grön sommaräng. Stråna stryks längs benen och vinden viskar liv och liv i överflöd. Blommig klänning, sandaler och en cykel slängd bredvid mig. En hand i min.
I mina tankar är frihet inget att ifrågasätta och veckodagar smälter samman utan större effekt.
Brännande varm sol mot solkysst hy med mungipor som sakta dras uppåt i leenden.

I mina tankar andas jag alltså frihet, lycka och är iklädd en blommig sommarklänning.
Inga påsar under ögonen och en stickig kofta.


I sommar är detta jag. Var så säker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0