biblioteksdrömmar

Åh nej. Idag gjorde jag det förbjudna men ändå usch så frestande.
Jag kollade hur mycket det var kvar i boken jämfört med vad vi hittills har gjort.
Fy mig fy mig fy mig.

Ett ögonblick senare befann jag mig på en rutig filt på en blommig sommaräng. Benen var myggbitna, grilloset hängde i luften och trädens grenar hängde tunga av djupgröna löv som rasslade i en ljum vind.
Blodröda rosor doftade från avstånd och vattenstänk och lekfullt brus hördes från sjön längre bort.
Shortsen satt på mina höfter, på näsan vilade solglasögon, över axlarna hängde en tunn kofta och fötterna njöt av att vara barfota.
Solen lämnade en svag färg på min hud jag njöt av livet med ett leende på läpparna.

Återvände med ett ryck till verkligheten där mina ögon möttes av hyllvis med böcker, hårda stolar och en tjock halsduk.

Paradiset jag målat upp försvann fortare än det kom och det var bara att än en gång gräva ner hjärnan i tysk grammatik.




Bilder: weheartit och egen, min älskade misse <3


Kommentarer
Postat av: manneli

hang in there mate, det är inte långt kvar, snart är det redan mars och i/efter mars är det officiellt vår!!! :D



och underbart skrivet och uppmålat, började dock tänka på bigpants när du skrev shorts hahahahahha<3

2011-02-17 @ 22:30:54
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0