dagen som i kidnappardagen

Idag hade jag en lektion, kristendom. Det enda vi gjorde var att lämna in böckerna - asvärd lektion!

Efter det började jag planera en liten överraskning för min fina vän Sara som fyllde 17 idag!

Jag, Emilia och Sara åkte till stan då vi slutade vid halv tolv. 

Vi satte oss på Café Årummet (älska!) och födelsedagsfikade, hämtade till och med ett ljus och satte på Saras brownie :D Under tiden vi fikade organiserade jag hela skiten. Shit vad svårt det var att fixa samtidigt som hon var där! Sprang iväg och "ringde pappa", skickade sms om "lollos student" och massa sån skit. Underbara flickan märkte inget hohoo <3

När jag hade fått ner massa människor till stan så började vi kidnappningen! Jag och Emilia satte en ögonbindel på Sara (respons - "neeeeej, HAHAHAH, nu kommer ALLA titta!" awesome!) och började leda henne genom Uppsala.

Hon fick klättra upp på bänkar, avsatser, backar, trappor och nästan i träd. Hon fick krypa under stolpar och grenar (och krypa lite extra för bra filmmaterial mahaha). Hon fick springa över vägar, gå runt runt runt blomkrukor, gå upp och ner för hundra trappor, gå runt fontäner, gå ner till å-kanter, vinka till random gubbar och fick en fin blomsterkrans. Allt för dig honey <3

Hehe en busschaufför skrämde livet ur henne genom att tuta sönder när hon nästan var över vägen. När vi vände oss om för att se vad det var för freak som tutade ser vi en busscaufför som sitter och ASGARVAR hahaha! Totally awesome!

Till slut kom vi fram till stadsparken där massa människor hade samlats som sjöng Ja må hon leva (eller happy birthday, hej guldfiskminne) och sen körde vi party på jorggubbar, glass och cider.

Grattis du fina vän, du är underbar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0